Malátnost

Malátnost

Melancholii podzimu střídá zimní spánek, potom přichází jarní únava a po ní zase letní malátnost. Věčný koloběh.

Malátnost je stav útlumu mozku intoxikací ze zpomaleného oběhu či nadbytkem nebo nedostatkem širokého spektra substancí.

První v řadě je nedostatek kyslíku, dále nadbytek bílkovin, nedostatek cukrů, nedostatek hormonů, přebytek i nedostatek některých solí, může se jednat o stav před chorobou i po chorobě, u mladých před prací, u starších po práci, u mladých ve škole, u starších u televize, také sluníčko zvýšením metabolizmu a zatlumením vegetativního nervového systému umí náramnou malátnost, intoxikace alkoholem zmalátní hochy a intoxikace osobností (oblbnutí) zmalátní a zpoddajní dívky.

Zvláštním případem je malátnost po jídlech, kdy se mozek starších lidí poněkud odkrví ve prospěch střev a zažívání. Malátnost tohoto druhu ovšem trvá krátce, maximálně do dalšího jídla.

Malátnost je současně znak útlumu nadledvinkových hormonů dopaminové řady a dá se krátkodobě léčit „vytočením“ (namíchnutím), stresem nebo šokem. Dlouhodobě opravou předchozích příčin.
Užívá se po několik dnů až týdnů do zlepšení stavu a ústupu obtíží.

Doporučení dědka kořenáře

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt z máty+ 1 lžička do 1–2 dcl teplé vody, pít mimo jídla 3× denně.
Bylinný extrakt z hruškyGH 1 lžíce do 4 dcl teplé vody, v níž je rozpuštěna jedna lžíce Fruktózy a čtvrt lžičky Práškový vitamin C. Upíjet podle chuti 1–3× denně. (Lze případně s Bylinný extrakt z máty+ nebo Bylinný extrakt z borůvky+ po 1 lžičce.) Pít (upíjet) rozmrzlou vodu dopoledne 1–3 dcl, odpoledne 1–4 dcl, navečer 0,2–1 l (viz kapitola O rozmrzlé vodě). Užívat běžné multivitamínové a minerálové komplexy 1–3× denně. Yacca 3–4× denně 1. Dlouhodobě. Zvyšovat postupně. Začít 2 týdny 1× denně 1 večer, 2 týdny 2× denně 1, 2 týdny 3× denně 1 atd.

S jídlem

Bylinný extrakt z ostropestřece+ 1 lžička do 1–2 dcl teplé vody, pít po jídlech 3× denně. Koenzym Q10 s rutinem po 30 mg 3× denně 1 (jen u starších přes třicet). Pupalkový olej 3× denně 1 lžička. Bylinný extrakt ze zeměžluče+ ½ lžičky do 1–2 dcl teplé vody, pít obvykle před jídly 5–15 minut 3× denně. Lecitin 1,3 g 3× denně 1 (jen u starších přes třicet). Vápník + hořčík 2–3× denně ½–1 lžička.

Zevně

Masírovat páteř nejdříve 5 minut Zevní bylinný extrakt z kostivalu+ a potom alespoň 15 minut Bylinný olej z měsíčku+. Nakonec vše setřít hadříkem a nasucho zateplit starým trikem.

Pleťová voda levandulová PVL 1–4× denně na vatě apod. potřít co největší část povrchu těla, nejlépe celé (nahaté).

Cvičení

Dýchací sifon SIF (refluxní vzduch 25–40 % - viz kapitola o dýchání sifonem) dechová masáž 2–4× denně 2–10 minut a na noc 15–30 minut. Zátěž zvyšovat velmi zvolna!

Meditační, pomalá, nenamáhavá cvičení bederního až krčního úseku páteře. Předklony, záklony, předklony do strany, úklony, rotace, kroužení trupem, rameny, otáčet krkem ve směrech „nemáme, máme, nevíme“ a také otáčet hlavou. Cvičit častokrát několik minut během celého dne.

Provádět častěji během dne co nejdéle řízené dýchání v modifikaci ještěrčího dechu: maximální výdech i bránicí a stažením břicha (počkat 1–3 sekundy), maximální nádech (počkat 5–12 sekund), povolit a nechat samovolně vydechnout (čekat opět 5–12 sekund) a opět supervýdech. Meditační cvičení pro posílení při malátnosti: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola Ještěrčí dech). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte nějaký čas po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Potom cestujte myslí do svého nejbližšího okolí a provádějte prohřívání i zde. Meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost nebo že vás to unavuje.

1–4× denně cvičit břišní stěnou masáž břišních orgánů tak, že se opřete rukama o stehna nebo stůl a ve výdechu vtáhnete (vcucnete) a povolíte 10–20x břicho. To děláte tak dlouho, jak dlouho vydržíte ve výdechu. Obvykle stačí 2–3 série po sobě.

Další doporučení

Pro rozblokování i automasáž se pohybovat (válet) 1–4× denně asi minutu vleže s pokrčenýma nohama opřenýma o zem a zády na masážním Zadbalon průměr 20 cm pomalu ve směru zadek/hlava.

Přihlášení uživatele