Cukrovka (na dietu)

Cukrovka (na dietu)

Viz též Cukrovka (s lékovou terapií tabletkovou), Cukrovka (s terapií injekcemi).

Údiv nad skutečností, že se mu začíná projevovat cukrovka, zažívá podle statistiky každý desátý občan tohoto státu. A hned se mu nedemokraticky zasahuje do toho nejdůležitějšího, co ho se životem zásadně spojuje, co je předmětem jeho tužeb a mnohdy i smyslem života, co ho dokáže nejlépe uspokojit, na co myslí ve dne i v noci, o čem se mu zdá a o čem se píše tolik knih, co miluje, aniž si je toho vědom, a co denně požitkářsky vychutnává, žárlí na jiné a sliní. Ano, je to jídlo!

Projevem cukrovky je takový nadbytek cukru v oběhu, že se až dostává do moči. Nadbytek cukru vzniká z více příčin. Nejobvyklejší je nedostatečná produkce hormonu slinivky inzulínu, který je nezbytný pro využití cukru z krve hladovými buňkami, doprovázená mnohdy i úbytkem receptorů na inzulín na povrchu buněk. To má příliš mnoho podpříčin, než abychom je jmenovali, ale typické je opotřebení a atrofie slinivky. Také je nutno se zamýšlet nad tím, zda játra do cukrem obsazeného oběhu nedávají další cukr, a pokud ano, tak proč.

Doporučení dědka kořenáře

S jídlem

Bylinný extrakt z borůvky+ 1 lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít po každém jídle (tedy klidně 3-7×D).
(V případě nechutenství, bolesti žlučníku přidávat do extraktu z borůvky ještě Bylinný extrakt ze zeměžluče+ ½ lžičky.)
Bylinná kaše z ostropestřece+ 1lžička na hlavní jídlo (tedy 3×D).
Lněný olej extrahovaný CO2 1-3×D (na hlavní jídla) 1-3 lžičky dle obliby.
Pupalkový olej 3×D 1 lžička.
Koenzym Q10 s rutinem po 30 mg 2-3×D 1 (jen u starších přes třicet).

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt z ostropestřece+ + Bylinný extrakt z máty+ ½+½ lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít mimo jídla 3×D.
Yacca 2-4×D. Začít 4 týdny 1×D 1 večer, 4 týdny 2×D 1, atd. Dlouhodobě.
Pít (upíjet) rozmrzlou vodu dopoledne 1-3 dcl, odpoledne 1-4 dcl, navečer 0,2-1 l (viz kapitola O rozmrzlé vodě).

Zevně

Masírovat páteř nejdříve 5 minut Zevním bylinným extraktem z kostivalu+ a potom alespoň 15 minut Bylinným olejem z měsíčku+. Nakonec vše setřít hadříkem a nasucho zateplit starým trikem.

Bylinným olejem z měsíčku+ mazat a pomalu jemně masírovat břicho ve směru hodinových ručiček vleže na zádech s pokrčenýma nohama 1-2×D za delší čas po jídle. Starší člověk 2×D.

Cvičení

Dýchací sifon SIF (refluxní vzduch 25-40 % - viz kapitola O dýchání sifonem) dechová masáž 2-4×D 2-10 minut a na noc 15-30 minut. Zátěž zvyšovat velmi zvolna!

Meditační, pomalá, nenamáhavá cvičení bederního úseku páteře. Ideálně Novpoklony. Případně jakékoliv předklony, záklony, předklony do strany, úklony, rotace, kroužení trupem apod. Cvičit častokrát několik minut během celého dne.

Meditační cvičení pro posílení imunity: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola Ještěrčí dech). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte stále po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost, avšak nejméně čtvrt hodiny 1-6×D.

Provádět častěji během dne co nejdéle řízené dýchání v modifikaci ještěrčího dechu: maximální výdech i bránicí a stažením břicha (počkat 1-3 sekundy), maximální nádech (počkat 5-12 sekund), povolit a nechat samovolně vydechnout (čekat opět 5-12 sekund) a opět supervýdech...

Provádět 2-6×D cvičení břicha s prázdným žaludkem. Vestoje, opřeni rukama o stehna nebo o stůl, ve výdechu 10-25× vtahujete břicho dovnitř (takže vypadáte velice hladově) a povolujete, po rozdýchání to zopakujete a další cvik uděláte podobně tak, že jenom vtáhnete břicho co nejvíce dovnitř a podržíte, dokud vystačíte nedýchat.

Další doporučení

Sedět doporučuji na sedacích míčích kvůli pohupování se pro uvolnění napětí břišních orgánů a bederní páteře.

Pro rozblokování i automasáž se pohybovat (válet) 1-4×D asi minutu vleže s pokrčenýma nohama opřenýma o zem a zády na masážním Zadbalonu průměr 20 cm pomalu ve směru zadek/hlava.

Přihlášení uživatele