Rány nehojící se

Rány nehojící se

Každý máme občas ránu, zvláště po ránu, ale na to není žádná nejedovatá bylina k dispozici, avšak jedovatá to vyřeší mnohdy i po jednom použití.

Rány se nehojí hlavně kvůli špatné látkové výměně v ráně a okolí. Většinou se jedná o vlastní blbost (v prevenci i jinak), nedostatečnost v cévním zásobení například při cukrovce, u kuřáků, při městnání a proležení nebo o virulentní infekci v ráně. Špatně se hojí též rány zakryté a mokré (nemohou dýchat) a v oblasti, kde není ani pasivní pohyb. Díry a praskliny na chodidlech a okolí dole vznikají nejčastěji u diabetiků. Zde hrozí i uřezání obtížně prokrvované části končetiny.

Jedná-li se o rány nad kotníky, viz též Bércové vředy.
Aplikuje se po několik dnů až týdnů do zlepšení stavu a ústupu problému.

Doporučení dědka kořenáře

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt z máty+ + Bylinný extrakt z tymiánu+ 1 + 1 lžička do 1-2 dcl teplé vody, nepít současně s léky 2-4×D.
Práškový vitamin C 0,5-1 g 3-5×D (možno s Bylinný extrakt z tymiánu+).
Ascorutin 3×D 1 (vitamíny C a P na cévní stěny).
Kyselina listová 800 µg (acidum folicum 10 mg) 1-3×D 1.
PABA 300 mg (kyselina p-aminobenzoová) 1-2×D.
Yacca 3-4×D 1. Dlouhodobě. Zvyšovat postupně. Začít 2 týdny 1×D 1 večer, 2 týdny 2×D 1, 2 týdny 3×D 1 atd.
Pít (upíjet) rozmrzlou vodu dopoledne 1-3 dcl, odpoledne 1-4 dcl, navečer 0,2-1 l (viz kapitola O rozmrzlé vodě).

S jídlem

Bylinný extrakt z ostropestřece+ + Bylinný extrakt z borůvky+ 1 + 1 lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít po jídlech 3×D.
Koenzym Q10 s rutinem po 30 mg 3×D 1 (jen u starších přes třicet).
Pupalkový olej 3×D 1 lžička.
Vápník + hořčík 3×D 1 lžička.
Lecitin 1,3 g 3×D 1 (jen u starších přes třicet).

Zevně

Na omývání rány Bylinný extrakt z řepíku+ ředěný vodou 1:5 až 1:20 2-4×D.

Do koupelí si vařit přísadový čaj řepíkový.

Cvičení

Dýchací sifon SIF (refluxní vzduch 25-40 % - viz kapitola O dýchání sifonem) dechová masáž 2-4×D 2-10 minut a na noc 15-30 minut. Zátěž zvyšovat velmi zvolna!

Provádět celodenní dechové cvičení ve stylu ještěrčího dechu (...výdech, nádech, povolit, chvilku počkat, výdech, nádech, povolit, počkat..., viz Ještěrčí dech).

Meditační cvičení pro lokální změny: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola Ještěrčí dech). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte stále po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Potom se speciálně zaměřte na problémovou lokalitu, hřejte až spalujte a meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost, avšak nejméně čtvrt hodiny 1-6×D.

Provádět častěji během dne co nejdéle řízené dýchání v modifikaci ještěrčího dechu: maximální výdech i bránicí a stažením břicha (počkat 1-3 sekundy), maximální nádech (počkat 5-12 sekund), povolit a nechat samovolně vydechnout (čekat opět 5-12 sekund) a opět supervýdech...

Další doporučení

Jedná-li se o nohy, častěji je během dne zvednout nahoru. Nejlépe si lehnout na 2-5 minut nohama blízko ke stěně a natažené nohy o ni opřít chodidly nejméně 60 cm nad podlahou. Poněkud slabší účinek má dávat nohy na stůl.

Pro rozblokování i automasáž se pohybovat (válet) 1-4×D asi minutu vleže s pokrčenýma nohama opřenýma o zem a zády na masážním Zadbalonu průměr 20 cm pomalu ve směru zadek/hlava.

Zásadně se starat o to, aby nohy nebyly studené, ale ne nahříváním ve vaně!

Nutný je dostatek kyslíku ve vzduchu. Vyhýbat se vydýchaným prostorám. Větrat.

Přihlášení uživatele