Svrbění pokožky

Svrbění pokožky

Dietní chyba, zvláště u mladších, bývá doprovázena nadbytkem kyselin, jichž se organizmus z nějaké příčiny zrovna není schopen zbavit a tlačí je do pokožky, kde už je jiných odložených těžko zpracovatelných látek (sajrajtu JON) tolik, že se další jen tak nevejdou. To vede k reakci, které říkáme kopřivka, protože se to všemi příznaky podobá ošetření pokožky touto léčivou bylinou v čerstvém stavu.

U mladých je to zřejmě dáno nedostatečným objemem tělních roztoků proti množství přijímané potravy, což snižuje možnosti vyrovnávání vln a nárazů metabolitů, jež játra nestačí hned zachytit, upravit nebo zpracovat. U dospělého, který již není v růstu, jí poměrně méně a zpracovává potravu lépe, tento problém není tak častý.

Starší lidé již netrpívají typickým krátkodobým kopřivkovým výsevem jako děti. Svrbění bývá dlouhodobější a projevuje se spíše v odpoledních a nejčastěji večerních hodinách po intenzivnějším denním shonu. Příčinou je obvykle obtížná likvidace kyselých zplodin metabolizmu při značné obsazenosti odkládacích prostorů tělních tekutin nejen v dlouhodobém měřítku, ale i během dne. Prostě při denní námaze a stresu při nemožnosti jater odkládat JON do tělních tekutin. Dochází k tak výraznému zvýšení koncentrace JON v krvi, že kožní buňky ztrácejí trpělivost (chemickou), a při mnohem slabším mechanickém podráždění, než je obvyklé, vypouštějí do svého okolí hormon histamin, na který bohužel okolní přecitlivělé buňky reagují opět podrážděním a svrběním.

To se zprvu děje zvláště navečer a v noci, během dne se to dá ustát (není to tak hrozné), ovšem časem se situace zhoršuje a kožní reakce zlobí již pořád.

Každopádně jde o kožní alergii a ve chvílích, kdy vás to zlobí, se nemůžete ani poškrábat, protože to jen víc dráždíte (trochu funguje ale hlazení nebo plošný tlak). Na kůži jsou vaše škrábance zřetelně zarudlé a nepřiměřeně reagující.

Někdy stačí změnit vodu, jindy prostředí, životní styl, kuchyni, hospodu, zaměstnání, manželku, tchýni, zhubnout, zastřelit a vymizí to samo.
Když ne, tak zkuste následující rady a jídlo nezatěžující játra.

Doporučení dědka kořenáře

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt z hruškyGH 1 lžíce do 4-5 dcl vody, v níž může být rozpuštěn Práškový vitamin C špetka, a pít podle chuti mimo jídla 1-3×D. (Lze případně s Bylinný extrakt z tymiánu+ nebo Bylinný extrakt z ostropestřece+ 1 lžička.)
Pít (upíjet) rozmrzlou vodu dopoledne 1-3 dcl, odpoledne 1-4 dcl, navečer 0,2-1 l (viz kapitola O rozmrzlé vodě).
Yacca 4×D. Pravidelně a dlouhodobě. Zvyšovat postupně. Začít 2 týdny 1×D 1 večer, 2 týdny 2×D 1, 2 týdny 3×D 1 atd.
Užívat vitamínové a minerálové komplexy 1-2×D.

S jídlem

Bylinný extrakt z ostropestřece+ 2 lžičky do 1-2 dcl teplé vody, pít po jídlech 3×D.
Bylinný extrakt ze zeměžluče+ ½ lžičky do 1-2 dcl teplé vody, pít obvykle před jídly 5-15 minut 3×D.
Pupalkový olej 3×D 1-2 lžičky.
Koenzym Q10 s rutinem po 30 mg 2-3×D 1 (jen u starších přes třicet).
PABA 300 mg (kyselina p-aminobenzoová) 1-2×D.

Zevně

Bylinný extrakt z řepíku+ 1-2×D rozředit vodou 1:40-100 a několik minut omývat postižené oblasti. Potom nechat oschnout a tence vetřít Bylinný olej z měsíčku+ a navrch také tence Mast s bylinným extraktem z dubu+. Místo extrakt z řepíku lze použít Pleťovou vodu levandulovou PVL.

Masírovat páteř 15-30 minut Bylinným olejem z měsíčku+. Nakonec vše setřít hadříkem a nasucho zateplit starým trikem.

Cvičení

Dýchací sifon SIF (refluxní vzduch 25-40 % - viz kapitola O dýchání sifonem) dechová masáž 2-4×D 2-10 minut a na noc 15-30 minut. Zátěž zvyšovat velmi zvolna!

Provádět celodenní dechové cvičení ve stylu ještěrčího dechu (...výdech, nádech, povolit, chvilku počkat, výdech, nádech, povolit, počkat..., viz Ještěrčí dech).

Meditační cvičení pro posílení imunity: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola Ještěrčí dech). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte stále po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost, avšak nejméně čtvrt hodiny 1-6×D.

1-4×D cvičit břišní stěnou masáž břišních orgánů tak, že se opřete rukama o stehna nebo stůl a ve výdechu vtáhnete (vcucnete) a povolíte 10-20× břicho. To děláte tak dlouho, jak dlouho vydržíte ve výdechu. Obvykle stačí 2-3 série po sobě.

Další doporučení

Sedět doporučuji na sedacích míčích kvůli pohupování se pro uvolnění napětí břišních orgánů a bederní páteře.

V jídle se vyvarovat produktů kokosu, kakaovníku, mléka a jiného než malého množství vařeného mladého masa.

Postel upravit tak, aby hrudník byl podložen mírně šikmo nahoru a hlava ještě výše asi o 15-25 cm od roviny postele.

Pro rozblokování i automasáž se pohybovat (válet) 1-4×D asi minutu vleže s pokrčenýma nohama opřenýma o zem a zády na masážním Zadbalonu průměr 20 cm pomalu ve směru zadek/hlava.

Nutný je dostatek kyslíku ve vzduchu. Vyhýbat se vydýchaným prostorám. Větrat.

Chladit silněji postiženou oblast obklady s ledem v utěrce (kvůli omrzlinám).

Přihlášení uživatele