Nespavost

Nespavost

Mladé dobře vychované ženy chodí do postele už v osm hodin, aby mohly jít v deset spát... Spánek je ovšem vymyšlen na spaní a ne na to, co si kdo pod tím představuje.
Ve spaní regenerujete, hojíte svoje celodenní opotřebení, rostete, vyrábíte hormony, rozkládáte jedy, nežádoucí látky a složité bílkoviny, oxidujete toxiny (...JON), tloustnete, vyrábíte kameny (ledvinové, žlučníkové), prostě připravujete tělo na další denní nápor. To všechno děláte ve chvílích, kdy se vám nic nezdá. Normálně takové chvíle trvají vždycky několik desítek minut a potom přichází fáze rychlých očních pohybů (REM), kdy se vám zdají sny a probíhá proces zapomínání a regenerace mozku.

Mozková kůra je počítač programovaný na tvoření dějových konstrukcí kombinací z částí myšlenek, které jsou jakoby přeneseny do mozkové kůry, zpracovány do dějových snů a zapomenuty. Někdy jindy zase přijdou na řadu jiné fragmenty z těchto myšlenek a budou z toho jiné sny, ale při tom jsou některé sny opět vzaty do paměti a znovu musejí být pomocí snů odezdány do zapomnění.

Mikrospánky přetažených lidí obsahují hlavně čistící složku zapomínání vjemů a myšlenek, když už se další do hlavy prostě nevejdou, když jich už bylo moc najednou a jejich měrná stresovost poklesla. Takový člověk i v noci usíná nejdříve do snové fáze, aby přednostně regeneroval mozek. Někdy ale nemůže ani usnout, má plnou hlavu stresujících myšlenek a svalové záškuby zvláště v nohách. Napětí mu nedovolí spát. Nevadí, meditujte. Nechte si mozek myslet a představovat, co chce, ono se to nakonec také vybije.

Vezmete-li ale opačný extrém, kdy člověk pořádně nemá co odzapomínat a ani se nedře významnou námahou, aby musel nějak víc regenerovat tělo, když jeho šikovnost, schopnost a další rezervy způsobí jeho pasivní pohodu, tak nespotřebuje celou noc na odzapomínání ani na regeneraci. Nemůže spát. Nevadí, jděte dělat něco pořádného, jinak se nudíte v čekárně na smrt.

Trápí-li vás nespavost, meditujte, případně se snažte nemyslet na nic a dělejte, že spíte. To do určité míry nezbytný spánek nahradí.

Na nespavosti se výrazně podílejí i stresové hormony, které jsou do oběhu dodány většinou nadledvinkami. Podle podílu těchto hormonů a charakteru nezdetoxikovaných látek (JON) v oběhu se potom jedná o nespavost únavovou s vysokým podílem JON doprovázenou mnohdy samovolnými záškuby svaloviny již v polospánku a uvolnění, nebo nespavost emoční, kdy se jedná v podstatě o kompenzované dušení.

Určitou vinu na nespavosti má i světlo. To ovlivňuje tvorbu hormonu melatoninu v epifýze (šišince) a snad i v sítnici očí. Melatonin ovlivňuje mozek k denní aktivitě. Takže hodně světla zlepšuje nejen náladu, ale i denní tělesnou aktivitu a naopak tma stimuluje uvolnění a regeneraci, tlumí napětí a podporuje noční tělesný provoz. Proto je také přítmí nezbytná proprieta magických pokusů. Tma prostě více uvolňuje podvědomí a umožňuje vyšší námahu nedominantních center mozku odstavením dominantních.
Tma je tedy velmi důležitá a není-li při spaní k dispozici (typická noční chyba maminek nechávajících svítit světlo u spících dětí), člověk si neodpočine dost nebo spí špatně a proto je jeho další aktivita obvykle doprovázena stresem.

Povšimněte si, že nepřítomnost hormonů šišinky může za určitých podmínek ovlivnit mozek například k somnambulizmu (náměsíčnost).
Když není tma a máte spát, tak si dejte kulicha nebo širokou čelenku až na nos a bude tma, i když není. Organizmus to tak potřebuje. Kupodivu při odpolední siestě není tma nezbytná, protože organizmus odpočívá jen povrchně, nejste-li ovšem unaveni příliš a nepotřebujete-li se pořádně vyspat, zvláště když děláte v noční tmě bůhvíco...
Užívá se po několik týdnů až měsíců do zlepšení stavu.

Doporučení dědka kořenáře

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt z dobromysli+ ½-2 lžičky do 1-2 dcl teplé vody, pít na noc nebo při silnějším ataku nespavosti, ale nutno si uvědomit, že tento čaj při pravidelném užívání ztrácí účinek, obvykle do dvou týdnů. Není vhodné se předávkovávat při nedostatečném účinku.
Bylinný extrakt z hruškyGH 1 lžíce do 4 dcl teplé vody, v níž je rozpuštěna jedna lžíce FruktózyPráškový vitamin C čtvrt lžičky. Upíjet podle chuti 1-3×D. (Lze případně přidat Bylinný extrakt z ostropestřece+ 1-2 lžičky.)
B-komplex velký 2-3×D. Krátkodobě.
Yacca 3-4×D 1. Dlouhodobě. Zvyšovat postupně. Začít 2 týdny 1×D 1 večer, 2 týdny 2×D 1, 2 týdny 3×D 1 atd.
Pít (upíjet) rozmrzlou vodu dopoledne 1-3 dcl, odpoledne 1-4 dcl, navečer 0,2-1 l (viz kapitola O rozmrzlé vodě).

S jídlem

Bylinný extrakt z ostropestřece+ 1 lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít po jídlech 3×D.
Pupalkový olej 3×D 1 lžička.
Koenzym Q10 s rutinem po 30 mg 3×D 1.
Lecitin 1,3 g 3×D 1.

Zevně

Masírovat páteř nejdříve 5 minut Zevním bylinným extraktem z kostivalu+ a potom alespoň 15 minut Bylinným olejem z měsíčku+. Nakonec vše setřít hadříkem a nasucho zateplit starým trikem.

Cvičení

Dýchací sifon SIF (refluxní vzduch 25-40 % - viz kapitola O dýchání sifonem) dechová masáž 2-4×D 2-10 minut a na noc 15-30 minut. Zátěž zvyšovat velmi zvolna!

Meditační, pomalá, nenamáhavá cvičení bederního až krčního úseku páteře. Předklony, záklony, předklony do strany, úklony, rotace, kroužení trupem, rameny, otáčet krkem ve směrech „nemáme, máme, nevíme“ a také otáčet hlavou. Cvičit častokrát několik minut během celého dne.

Provádět celodenní dechové cvičení ve stylu ještěrčího dechu (...výdech, nádech, povolit, chvilku počkat, výdech, nádech, povolit, počkat..., viz Ještěrčí dech).

Meditační cvičení při nespecifických poruchách: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola Ještěrčí dech). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte stále po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost, avšak nejméně čtvrt hodiny 1-6×D.

Je dobré před spaním cvičit 5-45 minut dřepy na celých chodidlech a nahoru do záklonu s oporou o hýždě a výponem na špičky.

Další doporučení

Pro rozblokování i automasáž se pohybovat (válet) 1-4×D asi minutu vleže s pokrčenýma nohama opřenýma o zem a zády na masážním Zadbalonu průměr 20 cm pomalu ve směru zadek/hlava.

Postel upravit tak, aby hrudník byl podložen mírně šikmo nahoru a hlava ještě výše asi o 15-25 cm od roviny postele.

Nutný je dostatek kyslíku ve vzduchu. Vyhýbat se vydýchaným prostorám. Větrat.

Teplota v místnosti by se měla pohybovat kolem 20-21 °C, je-li příliš suchý vzduch, tak o stupeň až dva méně.

Přihlášení uživatele