Bolest chodidla, paty

Bolest chodidla, paty

Nejčastější příčinou je náhlé přetížení (včerejší pěší výšlap, řádění na kole, venku, zahradě).

Vysvětlení dlouhodobých potíží můžeme hledat v chybném držení těla, stereotypním pohybu (např. jednostranná manuální práce), v menší míře zánět.

Doporučení dědka kořenáře

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt z kopřivy+ dlouhodobě 2 lžičky do 2-3 dcl vody piji mimo jídla 3xD.

S jídlem

Bylinný extrakt z borůvky+ 1 lžička nebo JK do 1-2 dcl teplé vody, pít po jídlech 3×D.

Zevně

Nohy mazat směrem k srdci 2×D Zevním bylinným extrakt z jírovce, měsíčku, přesličky, břízy 5 minut, dále 5 minut Zevním bylinným extraktem z kostivalu+ a potom alespoň 10 minut Bylinným olejem z měsíčku+.

Masírovat páteř a zvláště bederní úsek nejdříve 5 minut Zevním bylinným extraktem z kostivalu+ a potom alespoň 15 minut Bylinným olejem z měsíčku+. Nakonec vše setřít hadříkem a nasucho zateplit starým trikem.

Cvičení

Dýchací sifon SIF (refluxní vzduch 25-40 % - viz kapitola O dýchání sifonem) dechová masáž 2-4×D 2-10 minut a na noc 15-30 minut. Zátěž zvyšovat velmi zvolna!

Meditační cvičení pro lokální změny: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola Ještěrčí dech). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte stále po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Potom se speciálně zaměřte na problémovou lokalitu, hřejte až spalujte a meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost, avšak nejméně čtvrt hodiny 1-6×D.

Další doporučení

Častěji během dne zvednout nohy nahoru. Nejlépe si lehnout na 2-5 minut nohama blízko ke stěně a natažené nohy o ni opřít chodidly nejméně 60 cm nad podlahou. Poněkud slabší účinek má dávat nohy na stůl.

Pro rozblokování i automasáž se pohybovat (válet) 1-4×D asi minutu vleže s pokrčenýma nohama opřenýma o zem a zády na masážním Zadbalonu průměr 20 cm pomalu ve směru zadek/hlava.

Sedět doporučuji na sedacích míčích, nejen kvůli snížení škrcení a útlaku žil (a z toho pak křečákům) a otokům nohou, ale hlavně pro možnost pohupování se ke zlepšení funkce břišních orgánů a bederní páteře.

Přihlášení uživatele