Tenisový loket

Tenisový loket

Je nejen loket tenisový, badmingtonový, smečový, ale i oštěpařský a vůbec vrhací (kupodivu nevzniká při vrhání šavle...). Někdy ho lze získat i u zednictva při nahazování malty na zeď. Také vodáci a jiní borci... (jsem také vodák, ale od té doby, co jsem se utopil, spíše jiný borec).

I normální žena při hodu válečkem na střední vzdálenost namáhá tak strašně úpony šlach, že něco povolí. Úpony, kost nebo manžel. Dochází totiž nejen k mimořádně silné námaze, až se vaziva vytahají, ale při odstředivém pohybu, kdy jsou kloubní plochy oddáleny, se může část vaziva mezi jejich okraji přiskřípnout. Tato námaha v mnoha případech může vytvořit i drobné trhlinky nejen v úponech šlach a vazů, ale kupodivu i v kosti pažní po stranách lokte, kam se šlachy upínají (epikondyly).

Zde i sebemenší otok bolí a dobře brání pohybům. Samovolně to odeznívá rok až dva, takže to chce trochu pomoci.
Užívá se měsíce do zlepšení stavu.

Doporučení dědka kořenáře

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt ze šípku+ 2 lžičky + Bylinný extrakt z kopřivy+ 2 lžičky do 1,5-3 dcl vody 3xD mimo jídla dlouhodobě.
Bylinný extrakt z hruškyGH 1 lžíce do 4-5 dcl vody, v níž může být rozpuštěn Práškový vitamin C špetka, a pít podle chuti mimo jídla 1-3×D. (Lze případně přidat Bylinný extrakt ze šípku+ 1-3 lžičky.)
Tekutý kolagen 2-3×D 1 lžíce.
Yacca 4×D. Pravidelně a dlouhodobě. Zvyšovat postupně. Začít 2 týdny 1×D 1 večer, 2 týdny 2×D 1, 2 týdny 3×D 1 atd.

S jídlem

Bylinný extrakt z ostropestřece+ 1 lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít po jídlech 3×D.

Zevně

Masírovat loketní oblast směrem k srdci nejdříve asi 5 minut Zevním bylinným extraktem z kostivalu+ a potom alespoň masírovat 30 minut Bylinným olejem z měsíčku+. Nakonec vše setřít hadříkem a nasucho zateplit.

Cvičení

Meditační cvičení pro lokální změny: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola Ještěrčí dech). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte stále po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Potom se speciálně zaměřte na problémovou lokalitu, hřejte až spalujte a meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost, avšak nejméně čtvrt hodiny 1-6×D.

Další doporučení

Lze udělat pokus měkkého rozblokování kloubu a zároveň relaxaci přetížených svalů v okolí loketního kloubu tak, že ležíte uvolněně na břiše na horní palandě nebo na stole, postižená ruka bezvládně visí asi 5 minut dolů. Na ruce je rukavice, nebo je ruka jinak obepnuta bez sevření, a na tom zátěž 4-8 kg podle konstituce. Při tom se protažením vytáhne skřípnutý vaz. Cítíte-li to, tak napněte na ruce svaly a ty vrátí kloub přesně do fyziologické polohy. Když ten pocit nemáte, tak asi za 5 minut to udělejte také. Krátkodobě po několik dnů 1×D.

Zajímavých úspěchů v potlačení bolesti lze dosáhnouti obvykle i s elektronickým zařízením (například řada Tens SE 33 nebo částečně i Omron E3), které pomocí mikroproudů s drobnými automasážními záškuby svaloviny pod elektrodami v podstatě unaví přetížený nerv, takže přenos informace o bolesti je výrazně omezován bez vedlejších účinků. 1-6×D asi 15 minut.

Přihlášení uživatele