Cholesterol

Cholesterol vysoký

Cholesterol je přítomen ve většině živočišných tuků, másle a mléčných výrobcích, játrech, mozečku, mase. Stykem s kyslíkem oxiduje.

Neoxidovaný cholesterol je velice důležitou stavební jednotkou buněčných stěn a některých hormonů, včetně ženských. Nedostatek cholesterolu má potom za následek stařecké změny pokožky i ostatních tkání. Přebytek neoxidovaného cholesterolu nevadí, protože se snadno uloží do tukové tkáně či využije pro opravy poškozených buněk a růst nových.
Oxidovaný cholesterol je nebezpečný tím, že se ukládá do stěn buněk cév, nadouvá ji a poškozuje tím informaci vlastní identity. Imunitní systém pak napadne tuto buňku a zničí ji jako cizí. Fibrin potom zaceluje mezeru po ní a posléze toto místo zkalcifikuje. Céva se stane méně průchodnou a nepružnou, je zanášena snadněji dalšími usazeninami, včetně dalšího oxidovaného cholesterolu, až do úplného uzávěru a případného infarktu.

Vajíčko je pro organizmus nejlépe připravené vařením ve skořápce tak, že bílek je již tuhý (nutno vkládat studené vajíčko do vroucí vody), ale žloutek polotekutý. V tomto provedení není vajíčko oním typickým dodavatelem nebezpečného cholesterolu, ale naopak vhodnou stravou pro lidi v růstu a těžce pracující, případně sportující.

Tekutý bílek obsahuje látky, které zhoršují srážlivost krve. Tuhý žloutek má již většinu potřebných a i pro vás důležitých bioaktivních látek znehodnocených. Dokonce část bílkovin je degradována do té míry, že je vidět na povrchu po nich do zelena, šeda či hněda zbarvená vyloučená síra. To je opravdu na pokraji možností jater s tím něco dělat. Ovšem tato nestravitelná úprava je zase jediná účinná proti salmonelóze (viz tam), ale současně vám také zajistí odér, proti kterému je tchoř navoněný frajer.

Cholesterol zdraví prospěšný (neoxidovaný) ve žloutku, který se dostává do styku se vzduchem, se oxidací stává největším nepřítelem. Proto míchaná vajíčka, různé pomazánky z natvrdo vařených vajec atd. jsou pro zdraví nebezpečné.

Zvýšená hladina oxidovaného cholesterolu nebolí, nevaruje a je všeobecně podceňována.
Užívá se po několik týdnů až měsíců do zlepšení stavu.

Doporučení dědka kořenáře

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt z borůvky+ + Bylinný extrakt z máty+ 3 + 3 ml (cca 1,5 čajové lžičky) do 1-2 dcl teplé vody, pít mimo jídla 3-4×D.
Bylinný extrakt z hruškyGH 1 lžíce do 4-5 dcl vody, v níž může být rozpuštěn Práškový vitamin C špetka, a pít podle chuti mimo jídla 1-3×D. (Lze případně s Bylinný extrakt z borůvky+ 1-2 lžičky.)
Yacca 3-4×D 1. Dlouhodobě. Zvyšovat postupně. Začít 2 týdny 1×D 1 večer, 2 týdny 2×D 1, 2 týdny 3×D 1 atd.
Pít (upíjet) rozmrzlou vodu dopoledne 1-3 dcl, odpoledne 1-4 dcl, navečer 0,2-1 l (viz kapitola O rozmrzlé vodě).

S jídlem

Bylinný extrakt z ostropestřece+ 1 lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít po jídlech 3×D.
Bylinná kaše z ostropestřece+ 1 lžička na 25 kg tělesné váhy denně, lze lžičky rozdělit během dne s jídlem, nebo lez místo kaše Bylinný olej z ostropestřece+ se stejným dávkováním.
Amarantový olej 2-3×D 1-2 lžíce (10-20 ml). Lze přidávat i do jídel. Pro čištění jater a žlučovodů ráno nalačno 1-2 lžíce ½ hodiny před jídlem.
Koenzym Q10 s rutinem po 30 mg 2-3×D 1 (jen u starších přes třicet).
Bylinný extrakt ze zeměžluče+ 1 lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít před jídly 5-15 minut 3×D.
Pupalkový olej3×D 1 lžička.
Lecitin 1,3 g 3×D 1 (jen u starších přes třicet).
Bylinný olej z ostropestřece+ 2-3×D 1-3 lžičky.

Na noc

Metyl ester kyseliny křemičité 2 lžičky do 1-2 dcl vody + Bylinný extrakt z dobromysli+ 1 čajová lžička + B-komplex velký 1ks.

Zevně

Masírovat páteř nejdříve 5 minut Zevní bylinný extrakt z kostivalu+ a potom alespoň 15 minut Bylinným olejem z měsíčku+. Nakonec vše setřít hadříkem a nasucho zateplit starým trikem.

Cvičení

Dýchací sifon SIF (refluxní vzduch 25-40 % - viz kapitola O dýchání sifonem) dechová masáž 2-4×D 2-10 minut a na noc 15-30 minut. Zátěž zvyšovat velmi zvolna!

Novpoklony na rozhýbání a protažení zad.
+
Cvičení ZLZ (zajíc-lachtan-zajíc, slovensky ZUZ: zajac-uškatec-zajac) začíná polohou zajíce ve své jamce – klek, sed mezi paty a předklon hlavou až na zem. V této poloze posečkáte i několik minut, až přestanete pociťovat napětí v bederní páteři a zádech. Potom zvolna přejdete do polohy lachtana s prověšeným hrudníkem a oporou o napnuté paže (ruce jsou vytočeny palci ven). Je to uvolněná stabilní poloha, v níž můžete vyčkat, až se bederní a břišní oblast propne a opět zmizí pocit napěti. Při tom se mohou ozývat lupnutí povolených vazů. Z této polohy se nesmí hned vstát, aby nedošlo k blokaci bederky, takže zacouvejte na chvilku zpět do polohy zajíce. Časový profil cvičení ZLZ je: 3-1-¼ minuty.

Meditační, dechová a namáhavá stereotypní pohybová cvičení, zvláště skupin velkých svalů, například nohou a trupu.

Meditační cvičení pro posílení imunity: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola O dýchání sifonem). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte stále po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost, avšak nejméně čtvrt hodiny 1-6×D.

Další doporučení

 Krystal broušeného křišťálu 2-6×D uchopte všemi nataženými prsty dominantní ruky špičkou směřující od dlaně a krouživě s ním pohybujte těsně nad játry tak dlouho, až budete mít zvláštní individuální pocit v daném místě (obvykle mravenčení, chvění, teplo, tlak či jiné pocity) nebo do doby, kdy pocítíte teplo krystalu (obvykle 10-15 minut).

Přihlášení uživatele