Plynatost, větry (česky: prdy)

Plynatost, větry (česky: prdy)

Lidové rčení: „Kdo prdí, zdraví si tvrdí.“ Jsem téhož názoru. Tyto nelibé zvuky jsou totiž fyziologické a je lépe se nadbytečných plynů zbavit než nesmyslně trpět. Nezapáchající větry doprovázejí většinou zdravou stravu, smrdící obvykle ne (viz též Větry, plynatost).

Prd, latinsky carmen chirurgorum (píseň chirurgů), byl znakem vítězství a normalizace střevní peristaltiky a funkce sliznice po operaci břicha. Když se neobjevil prd, byla operace na totéž.
Bezpečnostní opatření by se mělo nařídit u smrdutých prdů, neboť čím smradlavější, tím hořlavější. Zájmem společnosti by tedy mělo být nařízení, aby se v lékárnách u chorob s nadměrnou flatulencí (prdy) vydával na předpis i hasičák. U kuřáků vzhledem k možným samozápalům ve dvojnásobné velikosti, samozřejmě jako nadstandard.
Pokud si jeden uleví, ale všem okolo se přitíží, nabídněte mu několik tablet živočišného uhlí a uleví se všem.

Plynatost vzniká v důsledku rozkladu stravy ve vzdálenějších částech střev, která již mají často věkem, a mnohdy současně i v důsledku požívání zdravější vlákninové stravy, sníženou vstřebávací schopnost. Potom makrobiotika zaskočí, když si dá stravu hospodskou a veskrze nezdravou, že se střevní větrnost nekoná. A naopak starší lidé s atrofovanou, zvazivovatělou a zdegenerovanou střevní sliznicí, kteří se snaží o zdravou výživu, se pak diví svému „co krok, to prd“. Já se nedivím a snaživě prdím. Je to zdravější než neprdět.
Ostatně v prdu je naše budoucnost (až nebude co sr..., viz Poruchy stolice). Většina z nás (dolních deset milionů) ho (prd) ovšem má již nyní...
Užívá se po několik dnů až týdnů do zlepšení stavu.

Doporučení dědka kořenáře

S jídlem

Bylinný extrakt ze zeměžluče+ 1 čajová lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít před jídly 5-15 minut 3×D.
Bylinný extrakt z borůvky+ 1 čajová lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít po jídlech 3×D.
Probiotikum, laktobacily 2×D 1 tobolka.
Bylinná kaše z ostropestřece+ ½ lžíce 2-3x denně (1-1-0 snídaně-oběd-večeře nebo 1-1-1) nejlépe do jídla, nebo při jídle.

Mimo jídla (30 min před, nebo 2h po jídle)

Bylinný extrakt z heřmánku+ 1-2 lžičky HK do 1,5-2 dcl vody a pít 1-3xD mimo jídla nebo kdykoliv je to třeba. Pokud nebude stačit, tak přidat Bylinný extrakt ze zeměžluče+ a Bylinný extrakt z borůvky+.
S opatrností alespoň 2 hodiny po lehkém jídle (lépe nalačno) lze sníst 10-20 g kuchyňského droždí neboli kvasnic. (Nutno zkusit.)
Bylinný extrakt z řepíku+ 1 lžička do 1-2 dcl teplé vody, pít mimo jídla 3-5×D.
Yacca 3-4×D 1. Dlouhodobě. Zvyšovat postupně. Začít 2 týdny 1×D 1 večer, 2 týdny 2×D 1, 2 týdny 3×D 1 atd.
Pít (upíjet) rozmrzlou vodu dopoledne 1-3 dcl, odpoledne 1-4 dcl, navečer 0,2-1 l (viz kapitola O rozmrzlé vodě).

Zevně

Mazat břicho Bylinným olejem z měsíčku+ 1x denně ve směru hodinových ručiček. Potom setřít a zateplit!

Masírovat páteř nejdříve 5 minut Zevním bylinným extraktem z kostivalu+ a potom alespoň 15 minut Bylinný olej z měsíčku+. Nakonec vše setřít hadříkem a nasucho zateplit starým trikem.

Cvičení

1-4×D cvičit břišní stěnou masáž břišních orgánů tak, že se opřete rukama o stehna nebo stůl a ve výdechu vtáhnete (vcucnete) a povolíte 10-20× břicho. To děláte tak dlouho, jak dlouho vydržíte ve výdechu. Obvykle stačí 2-3 série po sobě.

Meditační, pomalá, nenamáhavá cvičení bederního úseku páteře. Předklony, záklony, předklony do strany, úklony, rotace, kroužení trupem apod. Cvičit častokrát několik minut během celého dne.

Meditační cvičení pro lokální změny při větrech: Přestaňte sledovat, co se děje okolo vás. Sedněte si třeba na postel se zkříženýma nohama (turecký sed), můžete se lehce opírat bedry o pelest nebo o zeď (vleže jen když nelze sedět). Bříška natažených palců, ukazováků a malíků se dotýkají, ostatní prsty jsou volně přeloženy střídavě přes sebe. Od malíků vzdálenější prsteník se přes bližší prsteník provlékne volně pod malíky. Palci se dotýkáte oblasti solaru a malíky směřují dolů (v rámci možností). Zavřete oči a provádějte hluboké dýchání ještěrčím dechem (viz kapitola Ještěrčí dech). Při tom si představujte v duchu, jak vaše myšlenková energie jako teplo jarního slunce prohřívá tělo, ve kterém jakoby roztával led. V mysli cestujte stále po těle a mentálně prohřívejte všechna místa, kde máte pocit chladu. Potom se speciálně zaměřte na problémovou lokalitu střev, hřejte až spalujte a meditujte tak dlouho, dokud nemáte pocit, že už toho bylo dost, avšak nejméně čtvrt hodiny 1-6×D.

Další doporučení

Pro rozblokování i automasáž se pohybovat (válet) 1-4×D asi minutu vleže s pokrčenýma nohama opřenýma o zem a zády na masážním Zadbalonu průměr 20 cm pomalu ve směru zadek/hlava.

Sedět doporučuji na sedacích míčích kvůli pohupování se pro uvolnění napětí břišních orgánů a bederní páteře.

Přihlášení uživatele